Residents who want to move-out during the Semester or the Vacation could apply for the Mid-term Move-out to get the remained dormitory fee back(In a certain condition).
(* Residents who do the mid-term move-out could not enter the dormitory for the next semester.)
생활관에서 중도 퇴사를 희망하시는 관생은 중도퇴사 신청을 통하여 일정 조건 하에 잔여 생활관비를 환불받을 수 있습니다.
(* 단, 중도퇴사자의 경우 차학기 생활관 입사가 제한됩니다.)
Procedure of refund 환불절차
1
Visit Residence Hall Administration Team
- Fill out mid-term move-out application form
- Submit copy of the bank account
학생생활관 행정팀 방문
- 중도퇴사원서 작성
- 통장 사본 제출
2
Get a refund according to the rate of refund policyView Refund PolicyRefund immediately after move-out the room through the refund process.
퇴사 후 즉시 환불절차를 거쳐 환불
환불기준표
3
1. Clean the room
2. Get Room Inspeciton from RA
3. Leave the dorm
1. 호실 청소
2. 생활지도조교 호실 점검
3. 퇴사