visual image
1. 입사포기/중도퇴사/강제퇴사의 경우 차 학기 입사가 불가능합니다.
For Residents who did the cancellation or mid-way/compulsory check-out, it is prohibited to be assigned to the dormitory for next semester.

2. 환불신청 절차 Check out Process
학생생활관 행정팀 방문(통장사본 지참) -> 중도퇴사원서 작성
Visit Residence Hall Administration Team With a copy of your bank book -> Fill out Mid-way Check out Application form

3. 환불은 퇴사신청 시점으로부터 2-3주 이내에 진행되며, 환불기준은 아래와 같습니다(장학생의 경우 별도 환불기준 적용)
Refund will be made 2-3 weeks after check-out application is made. You may see the refund policy as below(This policy may not be applied for Scholarship Residents).
On Campus Dormitory 교내 생활관 정규입사 Regular Semester<
  기간
Period
기준 (1000원 이하로는 반올림하여 계산함)
Criteria (Rounding off the amount under 1,000 KRW)
정규입사일 전
기숙사 신청 취소
Cancel the Assigned accommodation
before Official Check-in Date Starts
정규입사일 10일 전
10 days Before Official Check-in Date Starts
100% 환불
100% Refund
정규입사일 9-1일 전
9 ~ 1 days Before Official Check-in Date Starts
90% 환불
90% Refund

중도퇴사

Mid-way Check-out

* 퇴사일까지 31일 이상 남은 학생만 해당됨
For Students who still have more than 31 days from the official check out date only.

생활관에서는 거주학생이 납부한 생활관비 중 아래의 두 가지 비용을 공제합니다:
Residents hall deducts two amounts from the dormitory fee students have paid as below:


1.  생활관비: 생활관에 거주한 기간에 해당하는 비용
Dormitory Fee: The amount of fee that students have lived
(from the official Check-in date starts to the  date of mid-way check-out date)


2.  취소비용: 14일치 생활관비
Cancellation Charge: 14 days’ accommodation fee

강제퇴사

Compulsory Check-out

*  퇴사일까지 31일 이상 남은 학생만 해당됨
For Students who still have more than 31 days from the official check out date only.


생활관에서는 거주학생이 납부한 생활관비 중 아래의 두 가지 비용을 공제합니다:
Residents hall deducts two amounts from the dormitory fee students have paid as below:


1.  생활관비: 생활관에 거주한 기간에 해당하는 비용
Dormitory Fee: The amount of fee that students have lived
(from the official Check-in date starts to the date of mid-way check-out date)


2.  취소비용: 30일치 생활관비
Cancellation Charge: 30 days’ accommodation fee